בשנת 1947 עדין השלטון הבריטי שולט בפלשתינה א״י ארץ ישראל . נסע לארה״ב יעקב (קובה) גרינשלג, חלוץ יבוא המיכון החקלאי לארץ ישראל, מנכ״ל והבעלים של ״החברה להנדסה חקלאית לארץ ישראל ועבר הירדן״ כשהוא חבר ההגנה פעיל, בשליחות יזומה על ידו בעידוד מנהלי ״הרכש״ של ההגנה, לגשש ולבדוק אפשרות לייבא זחל״מים מעודפי צבא ארה״ב. שנתיים לאחר תום מלחמת העולם השנייה. קובה ידע כיבואן בלעדי של חברת אינטרנציונל INTERNATIONAL (IH) יצרני הטרקטורים ומיכון חקלאי הגדולה בארה״ב באותה תקופה, שהם היו יצרני זחל״מים בתקופת המלחמה. היכרותו וקשריו ההדוקים עם הנהלת החברה בארה״ב, אפשרו לו לנהל שיחות סודיות עם מקבלי ההחלטות וגיבש איתם תכנית שלא תודלף לשלטונות הבריטים שאסרו ומנעו הכנסת נשק וכלי מלחמה לפלשתינה א״י. הוחלט לייבא 38 זחל״מים במסווה של יבוא טרקטורים. הזחל״מים הובאו למפעל הטרקטורים הוכנו על כל המערכות הטכניות ונצבעו בצבע אדום שהוא צבע הטרקטור של החברה וכן סומן השם: INTERNATIONAL IH על הזחל״מים. בחלק האחורי של הזחל״ם הורכבו שני פנסים גדולים כדי שהמפעילים יוכלו לראות את המחרשה וכל כלי עבוד אחר תוך כדי ההפעלה. כפי שמורכב על הטרקטורים. הזחל״מים נארזו בארגזים גדולים סגורים היטב, כפי שנהוג לשלוח קומביינים לתבואות במצב מפורק חלקית, כי הנפח גדול. המשלוח של 38 הזחל״מים הועמס על אנייה אחת בנמל ארה״ב ונשלח לנמל חיפה. בהגיע האנייה לנמל פורק המשלוח ע״י סוורים יהודים שהיו חברי ההגנה. תוך כדי הטיפול הרגיש במשלוח הסודי שהיה בנפח גדול מאד ודרש זהירות רבה, נפתח אחד הארגזים, ונראה היטב הזחל״ם. הפקח נציג השלטון הבריטי היה ערבי והחל לשאול שאלות על סוג הטרקטור המשונה, שטרם ראה כמותו. הפקח הוזמן הצידה ע״י ראש צוות הסוורים, קיבל סכום כסף, וכל המשלוח הועבר למוסכי החברה להנדסה חקלאית לארץ ישראל ועבר הירדן בהנהלתו של קובה גרינשלג.
אלה היו הזחל״מים הראשונים שהופעלו במלחמת העצמאות בשנת 1948 בארבעת גדודי הפשיטה: גדוד 9 חטיבת הנגב בפיקודו של חיים בר לב, גדוד 19 בפיקודו של מאיר עמית, גדוד 79 בפיקודו של חיים לסקוב, גדוד 89 בפיקודו של משה דיין. פלוגת זחל״מים שולבה בכל גדוד. לאחר סיום המנדט הבריטי בצאת אחרוני החיילים הבריטים, ולאחר הכרזת המדינה הובאו כלי נשק, זחל״מים רבים וציוד צבאי אחר כולל טנקים ומטוסים.